BAZA WIEDZY
KURSY
Bazy danych w PHP
Kurs AdvancedAJAX
Kurs ASP
Kurs ASP.NET
Kurs C++
Kurs CSS
Kurs HTML
Kurs HTML drugi
Kurs JavaScript
Kurs MySQL
Kurs PHP
Kurs RSS
Kurs XHTML
Obiekty DOM
MANUALE
CSS1 - W3C
DOM - w budowie
PHP 2005
PHP 2006
Wyrażenia regularne
SHOUTBOX
STAT
Online: 3 | UU: 228

Podsumowanie

Ten długi i ważny rozdział prezentował możliwości C++ w zakresie sterowania przebiegiem aplikacji oraz sposobem jej działania.

Pierwszym zagadnieniem było bystrzejsze spojrzenie na funkcje, co obejmowało poznanie ich parametrów oraz zwracanych wartości. Dalej zerknęliśmy na instrukcje warunkowe, które wreszcie dopuszczały nam przewidywać różne ewentualności pracy programu. Na koniec, pętle dały nam okazję stworzyć nieco mniej banalne aplikacje niż zwykle - w tym i jedną grę! :D

Tą drogą nabyliśmy przeto umiejętność tworzenia programów wykonujących niemal dowolne zadania. Pewnie teraz nie jesteś o tym szczególnie przekonany, jednak pamiętaj, że poznanie instrumentów to tylko pierwszy krok do osiągnięcia wirtuozerii. Niezastąpiona jest praktyka w prawdziwym programowaniu, a sposobności do niej będziesz miał z pewnością bez liku - także w niniejszym kursie :)

Pytania i zadania

Tak obszerny i kluczowy rozdział nie może się obejść bez słusznego pakietu zadań domowych ;) Oto i one:

Pytania

  1. Jaka jest rola parametrów funkcji?
  2. Czy ilość parametrów w deklaracji i wywołaniu funkcji może być różna?
    Wskazówka : Poczytaj w MSDN o domyślnych wartościach parametrów funkcji.
  3. Co się stanie, jeżeli nie umieścimy instrukcji break po wariancie case w bloku switch ?
  4. W jakich sytuacjach, oprócz niepodania warunku, pętla for będzie się wykonywała w nieskończoność? A kiedy nie wykona się ani razu?
    Czy podobnie jest z pętlą while ?

Ćwiczenia

  1. Stwórz program, który poprosi użytkownika o liczbę całkowitą i przyporządkuje ją do jednego z czterech przedziałów: liczb ujemnych, jednocyfrowych, dwucyfrowych lub pozostałych.
    Która z instrukcji - if czy switch - będzie tu odpowiednia?
  2. Napisz aplikację wyświetlającą listę liczb od 1 do 100 z podanymi obok wartościami ich drugich potęg (kwadratów).
    Jaką pętlę - do , while czy for - należałoby tu zastosować?
  3. Zmodyfikuj program przykładowy prezentujący pętlę while . Niech zlicza on próby zgadnięcia liczby podjęte przez gracza i wyświetla na końcu ich ilość.
Kurs C++
| | | |
Copyright © 2006-2013 egrafik.pl | Kontakt | Reklama | Projekty domów
jocker