BAZA WIEDZY
KURSY
Bazy danych w PHP
Kurs AdvancedAJAX
Kurs ASP
Kurs ASP.NET
Kurs C++
Kurs CSS
Kurs HTML
Kurs HTML drugi
Kurs JavaScript
Kurs MySQL
Kurs PHP
Kurs RSS
Kurs XHTML
Obiekty DOM
MANUALE
CSS1 - W3C
DOM - w budowie
PHP 2005
PHP 2006
Wyrażenia regularne
SHOUTBOX
STAT
Online: 2 | UU: 218

Programowanie obiektowe

Gdyby murarze budowali domy tak,
jak programiści piszą programy,
to jeden dzięcioł zniszczyłby całą cywilizację.

ze zbioru prawd o oprogramowaniu

Witam cię serdecznie, drogi Czytelniku! Powitanie to jest tutaj jak najbardziej wskazane. Twoja obecność wskazuje bowiem, że nadzwyczaj szybko wydostałeś się spod sterty nowych wiadomości, którymi obarczyłem cię w poprzednim rozdziale :) A nie było to wcale takie proste, zważywszy że poznałeś tam zupełnie nową technikę programowania, opierającą się na całkiem innych zasadach niż te dotychczas ci znane.

Mimo to mogłeś uczuć pewien niedosyt. Owszem, idea OOPu była tam przedstawiona jako w miarę naturalna, a nawet intuicyjna (w każdym razie bardziej niż programowanie strukturalne). Potrzeba jednak sporej dozy optymizmu, aby uznać ją na tym etapie za coś rewolucyjnego, co faktycznie zmienia sposób myślenia o programowaniu (a jednocześnie znacznie je ułatwia).

By w pełni przekonać się do tej koncepcji, trzeba o niej wiedzieć nieco więcej; kluczowe informacje na ten temat są zawarte w tym oto rozdziale. Sądzę więc, że choćby z tego powodu będzie on dla ciebie bardzo interesujący :D

Zajmiemy się w nim dwoma niezwykle ważnymi zagadnieniami programowania obiektowego: dziedziczeniem oraz metodami wirtualnymi. Na nich właśnie opiera się cała jego potęga, pozwalająca tworzyć efektowne i efektywne programy.

Zobaczymy zresztą, jak owo tworzenie wygląda w rzeczywistości. Końcową część rozdziału poświęciłem bowiem na zestaw rad i wskazówek, które, jak sądzę, okażą się pomocne w projektowaniu aplikacji opartych na modelu OOP.

Kontynuujmy zatem poznawanie wspaniałego świata programowania obiektowego :)

Dziedziczenie Karol Kuczmarski (Xion)
Metody wirtualne i polimorfizm Karol Kuczmarski (Xion)
Projektowanie zorientowane obiektowo Karol Kuczmarski (Xion)
Podsumowanie Karol Kuczmarski (Xion)

Kurs C++
| | | |
Copyright © 2006-2013 egrafik.pl | Kontakt | Reklama | Projekty domów
jocker