Złożone zmienne
Mylić się jest rzeczą ludzką,
ale żeby naprawdę coś spaprać
potrzeba komputera.
Edward Morgan Forster
Dzisiaj prawie żaden normalny program nie przechowuje swoich danych jedynie w
prostych zmiennych - takich, jakimi zajmowaliśmy się do tej pory (tzw.
skalarnych). Istnieje mnóstwo różnych sytuacji, w których są one po prostu
niewystarczające, a konieczne stają się bardziej skomplikowane konstrukcje.
Wspomnijmy choćby o mapach w grach strategicznych, tabelach w arkuszach
kalkulacyjnych czy bazach danych adresowych - wszystkie te informacje mają zbyt
złożoną naturę, aby dały się przedstawić przy pomocy pojedynczych zmiennych.
Szanujący się język programowania powinien więc udostępniać odpowiednie
konstrukcje, służące do przechowywania takich nieelementarnych typów danych.
Naturalnie, C++ posiada takowe mechanizmy - zapoznamy się z nimi w niniejszym
rozdziale.
Tablice Karol Kuczmarski
(Xion)
Nowe typy danych Karol
Kuczmarski (Xion)
Większy projekt Karol
Kuczmarski (Xion)
Podsumowanie Karol Kuczmarski
(Xion)