Krótko o programowaniu
Programy nie spadają z nieba,
najpierw tym niebem potrząść trzeba.
gemGreg
Rozpoczynamy zatem nasz kurs programowania gier. Zanim jednak napiszesz
swojego własnego Quake’a, Warcrafta czy też inny wielki przebój, musisz nauczyć
się tworzenia programów (gry to przecież też programy, prawda?) – czyli
programowania.
Jeszcze niedawno czynność ta była traktowana na poły mistycznie: oto bowiem
programista (czytaj jajogłowy) wpisuje jakieś dziwne ciągi liter i numerków, a
potem w niemal magiczny sposób zamienia je w edytor tekstu, kalkulator czy
wreszcie grę. Obecnie obraz ten nie przystaje już tak bardzo do rzeczywistości,
a tworzenie programów jest prostsze niż jeszcze kilkanaście lat temu. Nadal
jednak wiele zależy od umiejętności samego kodera oraz jego doświadczenia, a
zyskiwanie tychże jest kwestią długiej pracy i realizacji wielu projektów.
Nagrodą za ten wysiłek jest możliwość urzeczywistnienia dowolnego praktycznie
pomysłu i wielka satysfakcja.
Czas więc przyjrzeć się, jak powstają programy.
Jak rozmawiamy z
komputerem? - Karol Kuczmarski (Xion)
Języki programowania - Karol
Kuczmarski (Xion)
Podsumowanie - Karol
Kuczmarski (Xion)